מערכת חימום בביתך או בעסק יכולה לעזור לך לשמור על טמפרטורה נוחה. מערכות אלו הן בדרך כלל חלק ממערכת HVAC. אתה יכול לבדוק ולשמור על מערכת החימום שלך כדי לוודא שהיא עובדת כמו שצריך.

מערכות חימום

רכישת מערכת חימום חדשה יכולה להיות תהליך מבלבל. ישנם סוגים רבים של מערכות חימום, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. חשוב לבחור את המערכת שתהיה הטובה ביותר עבור הבית שלך והתקציב שלך.

בנוסף לבחירת סוג מערכת החימום, עליך להבין כיצד להתקין ולתחזק אותה. מערכת החימום שאתה בוחר צריכה להיות מסוגלת לשמור על הבית שלך בטמפרטורה בטוחה ולא להיות סכנה בטיחותית למשפחה שלך.

סוג מערכת החימום הנפוץ ביותר הוא כבשן גז. הם נוטים להיות הכי זולים לקנות, והם גם מתחממים מהר מאוד. עם זאת, הם יכולים להיות רעשניים ולא להיות אידיאליים לבתים עם ילדים או אלרגיות.

סוג נוסף של מערכת חימום הוא דוד. הדודים משתמשים במשאבה כדי להפיץ מים חמים ברחבי הבית. הם גם הרבה יותר יקרים להתקנה מאשר סוגים אחרים של מערכות חימום.

מערכת חימום נוספת היא מערכת חימום קורנת. מערכות אלה משתמשות בגז טבעי או פרופאן נוזלי כדי לחמם את המים. המים החמים מופצים דרך צינור PEX וממזרים חמים כדי להפיץ חום ברחבי הבית. סוג זה של מערכת עובד טוב מאוד בבתים עם תקרות גבוהות.

כיצד לבדוק את מערכת החימום שלך?

ביצוע בדיקה יסודית של מערכת החימום שלך ישמור על הבית שלך חם ונוח ויוריד את חשבונות האנרגיה שלך. מערכת טובה תימשך שנים רבות. על מנת להבטיח כי המערכת שלך מתפקדת במיטבה, אתה צריך לעקוב אחרי עצות פשוטות אלה.

ראשית, עליך לזהות את רכיבי מערכת החימום שלך. למשל, אתם צריכים לדעת איפה הדוד שלכם, איפה צינור אספקת הדלק שלכם נכנס לבית שלכם, ואיך מערכת חלוקת החום של הבית שלכם מחוברת.

בנוסף, עליך ללמוד על תכונות הבטיחות של המערכת שלך. ישנם בקרי בטיחות במקום כדי למנוע מהכבשן שלך להתחמם יתר על המידה ולגרום לשריפה. אתה צריך גם לדעת איך לשנות סוללה של חד תחמוצת הפחמן.

הדרך הטובה ביותר לבדוק את מערכת החימום שלך היא לבצע בדיקת תחזוקה נכונה לפני החורף. אתה צריך גם לבדוק את התרמוסטט שלך כדי לוודא שהוא מתפקד נכון. אם זה לא, אולי תצטרך ליצור קשר עם טכנאי חימום וקירור.

אתה צריך גם לבדוק את תעלות האוורור שלך ואת פתחי התנור לחסימות או דליפות. זה יכול לגרום למערכת לעבוד קשה יותר ממה שהיא צריכה.

אתה צריך גם לבדוק את מסנן האוויר של המערכת שלך. מסנן מלוכלך ילכוד אבק וחלקיקים אחרים, ויפחית את יעילות החימום. זה צריך להיות מוחלף כל חודשיים בערך.

כיצד לשמור על מערכת חימום?

שמירה על מערכת חימום הבית שלך במצב טוב הוא חייב במהלך חודשי החורף. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא לבצע תחזוקה רגילה. מערכת חימום ביתית מתוחזקת כראוי תרוץ חלק יותר וארוך יותר.

לתוצאות הטובות ביותר, לשמור על הטמפרטורה בין 65 ל -70 מעלות. כדי לעשות זאת, ודא שהמערכת מבודדת כראוי. בנוסף, ודא שאין דליפות במסגרות החלון. זה זמן טוב לנקות את המרזבים גם כן. אם תיקח את הזמן לבצע את המשימות הקטנות האלה, זה ישתלם בטווח הארוך.

כדי לשמור על מערכת חימום כראוי הוא למנוע תיקונים גדולים בהמשך הדרך. זה גם רעיון טוב לבדוק את המערכת לבעיות קטנות לפני שיש לך הצמדה קרה. אם המערכת שלך היא זקנה מדי כדי להישמר, זה יכול להיות זמן להחלפה.

כדי לשמור על מערכת החימום שלך פועלת בצורה הטובה ביותר, בצע את המשימות הבאות: (א) בדוק דליפות במסגרות החלונות; (ב) נקה את המרזבים; (ג) נקה את הארובה; (ד) לנקות את התנור ו (e) להחליף את מסנן התנור. אם אתה לא יכול לבצע את המשימות האלה בעצמך, אולי הגיע הזמן לקרוא למקצוען. מערכת חימום מתוחזקת היטב תחסוך לך כסף בטווח הארוך.

לפרטים נוספים בנושא חימום ניתן להיכנס ללינק המצורף: מערכות חימום – וינטר