תשתיות תת-קרקעיות

מדוע איתור תשתיות תת-קרקעיות נעשה?

זיהוי ואיתור צינורות ומוליכים תת קרקעיים חיוניים לשמירה על ביטחון הציבור. ישנם מאות אלפי מקרים מדי שנה בשל חפירות לא תקינות. אם הצינורות הלא נכונים יימצאו, הם יכולים לגרום לפיצוצי גז ולפגוע בכבלים סיבים אופטיים. טכנולוגיה מודרנית יכולה לחסוך לקבלנים ושירותיהם מיליוני דולרים ולמנוע את הבעיות האלה.

מודלים דיגיטליים אלו מספקים תצפית ברזולוציה גבוהה על התשתית התת-קרקעית של העיר. בעוד שרוב הנתונים זמינים לציבור, חלק מהנתונים מוגבלים. רק שליש מהמידע זמין לציבור באירופה. מתקנים בבעלות פרטית אינם כלולים במודלים אלה, כך שיש צורך להפוך את הנתונים זמינים לציבור.

הבעיה היא שבסיסי הנתונים הנוכחיים כוללים רק מידע על שירותים ומתקנים תת-קרקעיים הממוקמים על פני השטח או בסמוך להם. עם זאת, ישנם עצמים תת ־ קרקעיים גדולים השוכנים עמוק יותר מתחת לאדמה. אלה כוללים רכבות ותשתיות גדולות להעברת מים, כמו גם צינורות היגייניים וצינורות בקוטר שונה. למרות שמערכות טלוויזיה במעגל סגור יכולות לשמש לניטור אתרי בנייה, הן אינן מספקות נתוני מיקום ואינן מדויקות כמו מפות. שיטות אלו יקרות, דורשות פריסה מרובה ולא ניתן לאחד אותן בקלות.

הדיוק הנדרש כדי לאתר תשתית תת קרקעית הוא קריטי. לפני שהחפירות יכולות להתחיל, חברת שירות שולחת חברת איתור. הם צובעים סימנים על הקרקע כדי להנחות חופרים. סימני צבע אלה יכולים להשתנות, תלוי בטכנאי ובציוד שבו נעשה שימוש, ומיקום השירותים התת-קרקעיים. בגלל שדות אלקטרומגנטיים אינטראקציה עם שירותים אחרים, הם לא יכולים להיות מדויקים. למעשה, אין להם אחריות שהסימנים מדויקים. מפה באיכות גבוהה יכולה לגרום לתגלית יקרה.

איך מאתרים תשתית תת קרקעית?

התהליך של איתור תשתית תת-קרקעית אינו קל. לא קל לאתר תשתיות תת-קרקעיות. אתה יכול להשתמש בכמה כלים כדי לקבוע את מיקומם של כבלים או צינורות קבורים. אחרים מעדיפים לשכור איש מקצוע. אחד הכלים האלה ניתן להוריד מהאינטרנט או בשימוש על ידי הקבלן. כלי זה יספק את הנתונים הדרושים לאיתור תשתיות מחתרתיות. זה גם יכול לאתר מתקני שירות בצד השני, וזו דרך נהדרת בשבילך להימנע מתאונה.

חפירת בורות ושימוש בחוטים אלקטרומגנטיים למיקומם היא השיטה הטובה ביותר לאיתור תשתיות תת-קרקעיות. הטכניקות האלה יכולות להיות מאוד מסוכנות, מיועד לאנשים שמוכנים לקחת על עצמם משרות בסיכון גבוה כדאי להם לשקול אותן. השיטה הפשוטה ביותר היא לסמן את האזור התת קרקעי עם כלי איתור. רשומות אלה אינן מדויקות ואמינות כמו רשומות מדויקות. אפשר לדמיין את הרשת המחתרתית בקלות עם מודל דיגיטלי. מפה דיגיטלית של עיר שלמה היא משאב גדול לקבלנים ומתכנני ערים.

מפה תעזור לך לאתר את מיקומה של תשתית תת-קרקעית. לסמן דגלים ולהציב אותם היא הדרך הטובה ביותר לאתר תשתיות תת קרקעיות. זה לא מדע מדויק ויכול להיות מאוד מסוכן. זו הסיבה שזה רעיון טוב לשכור מומחה בתחום הזה. תוכל לחסוך כסף ועדיין לבצע את העבודה. זה גם יחסוך לך המון זמן ולא יטריד בעת חפירת כבישים או איתור צינורות תת קרקעיים.

חשוב שיהיה מידע מדויק על תשתיות תת-קרקעיות כדי למנוע כל נזק. חברות השירות יכולות לשלוח לאתר חברת איתור כדי לסמן את הקרקע ולוודא שחופרים יוכלו לגשת אליה. עם זאת, סימני צבע אלה אינם מדויקים, וישנם גורמים נוספים המשפיעים גם עליהם. אם אתם עובדים על פרויקט שמערב הרבה תשתיות תת-קרקעיות, אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על המידע הזה.

השיטה העתיקה ביותר לאתר תשתיות תת קרקעיות היא לחפור בור. השיטה הזאת יקרה ולוקחת הרבה זמן. לחפור בור יכול להיות מסוכן. לכן חשוב להשתמש בטכנולוגיה שהופכת אותה לבטוחה יותר. חפירה תעזור לך למצוא כל שירות נסתר, כמו צינור גז, ללא כל סיכון לפגיעה או נזק לרכוש.